Stäng
Populära sökningarNyheterVäskorBältenAccessoarerBästsäljareOutlet
Start/Kundservice
KUNDSERVICE

Hur kan vi hjälpa dig?

Här har vi samlat svar på våra vanligaste frågor. Hittar du inte svaret på din fråga, är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice via mail: online.support@saddler.com . All kommunikation sker på svenska eller engelska.

Vanliga frågor

Vilka betalsätt finns?

Betalning sker genom Klarna Checkout. När du betalar med Klarna kan du välja att betala direkt, mot faktura med betalning inom 30 dagar eller uppdelat över en längre tid. Klarna accepterar kortbetalning med Amercian Express, MasterCard, Maestro eller Visa, samt betalning med Swish.


Betala direkt

När du väljer att betala direkt kan du göra det antingen via banköverföring eller med kort. Vid beställning görs en reservation av köpesumman på ditt konto och pengarna dras först när varorna skickas.


Fakturabetalning

Betalning mot faktura utfärdas och tillhandahålls av Saddler’s partner Klarna. Klarna erbjuder en trygg och enkel handelsupplevelse. Dina kortuppgifter behövs aldrig, och du betalar alltid efter att ha mottagit din beställning.


• Betala inom minst 30 dagar

• 0:- i fakturaavgift

• Möjlighet till delbetalning


Fakturan skickas till din e-post när din order är hanterad. Fakturan ska betalas inom 30 dagar från fakturadatum. Om betalning inte sker före förfallodatum kommer en påminnelsefaktura att skickas med en påminnelseavgift. Om fakturabeloppet är under 60 kr är påminnelseavgiften 29 kr, medan den är 60 kr om beloppet överstiger 60 kr. En kreditprövning utförs vid köptillfället och kan innebära att en kreditupplysning tas. Du kommer då att få en kopia av kreditupplysningen via post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning.


Klarna utför en kreditkontroll vid fakturabeställning. Om din kreditansökan inte godkänns, nekas du kredit och vi ber dig använda ett annat betalningsalternativ. Klarna behandlar personuppgifter för kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Vid kontakt med Klarna används ditt personnummer som kundnummer.


Betala med Swish

Betala snabbt och smidigt med Swish. Välj Swish som betalningsalternativ i kassan och ange ditt telefonnummer. Öppna Swish-appen och bekräfta betalningen med BankID.


För mer information om Klarnas tjänster eller frågor om dem hänvisar vi till klarna.com eller Klarnas kundtjänst.



Hur skickas min faktura?

En separat e-post med länk till fakturan kommer att skickas till dig från Klarna. Betalning via Klarna faktura erbjuder en trygg och enkel köpupplevelse. Dina kortuppgifter behövs inte, och du betalar alltid efter att ha mottagit din beställning.


Få en överblick över dina fakturor och orders, genom att logga in i Klarnas app och följ dessa steg:

1. Navigera till avsnittet “Betalningar” för att se en sammanfattning av dina fakturor och orders.

2. Välj en specifik order för att få tillgång till betalningsinformationen.

Observera att när din order behandlas av oss, skickar Klarna en faktura till din e-postadress. Om du inte hittar fakturan från Klarna i din inkorg, vänligen kontrollera din skräppost.


Viktigt att notera: Om du har skyddad identitet, vänligen kontakta Klarnas kundtjänst för ytterligare assistans och information.


Det dras ingen rabatt när jag lägger min beställning

Om du har en rabattkod, så lägger du till den själv i kassan genom att ange koden i det angivna fältet placerat under de valda artiklarna.


Notera att rabattkoden inte appliceras automatiskt i kassan, eller kan kombineras med andra rabattkoder.


Om koden inte fungerar, kontrollera att giltighetstiden inte har löpt ut, samt att koden är giltig på den typen av produkt du valt, tex rabatterade produkter. I annat fall vänligen kontakta vår kundservice på online.support@saddler.com så hjälper vi dig.


Hur använder jag min rabattkod?

Om du har en rabattkod, lägger du till den själv i kassan genom att ange koden i det angivna fältet under de valda artiklarna.


Notera att rabattkoden inte appliceras automatiskt i kassan, eller kan kombineras med andra rabattkoder.

Beställning och leverans

Hur lång leveranstid har ni?

Normala leveranstider är följande:


Sverige: 1–3 helgfria vardagar (PostNord)

Övriga Norden: normalt 4–6 helgfria vardagar (Bring)

Övriga Europa: 3–5 helgfria vardagar (DHL)


Läs mer om våra leveranser här


Kan jag själv välja utlämningsställe?

Nej, i dagsläget erbjuder vi inte möjligheten att välja utlämningsställe. Mindre paket med ett lägre ordervärde levereras till din postlåda. Större paket och/eller med ett högre ordervärde levereras till ditt närmaste ombud.


Läs mer om våra leveranser här

Hur kan jag följa/spåra min leverans?

När din order har skickats kommer du att få ett separat e-postmeddelande med spårningsinformation.


För att enkelt spåra din order rekommenderar vi dig att använda PostNord App, där kan du enkelt spåra din leverans samt få digitala avier. Här kan du också se hur stort ditt paket är och till vilket ombud ditt paket levereras till.

Kan jag få kvitto med moms på mitt köp?

All betalning sker via Klarna (faktura, kort, delbetalning och direktöverföring). Din faktura eller ditt kvitto kommer därmed att utfärdas direkt från Klarna. Det händer att fakturan eller kvittot från Klarna inte visar moms, därför får du moms redovisat i din orderbekräftelse från oss. 


Behöver du ytterligare information gällande din betalning, vänligen kontakta vår kundservice på online.support@saddler.com så hjälper vi dig.

Byten, retur och reklamation

Hur gör jag för att returnera en produkt?

Förbered din retur genom att fylla i returformuläret med de produkter du önskar returnera. Placera sedan produkterna tillsammans med formuläret i returpaketet. Se till att packa produkterna noggrant i Saddler-kartongen och fäst returfraktetiketten på utsidan av paketet. Var noga med att täcka den gamla etiketten ordentligt för en korrekt hantering av returen.


Läs mer om villkor för retur och reklamation här

Hur lång tid tar det att få tillbaka pengarna efter jag gjort min retur?

Återbetalningen för ditt köp sker på olika sätt beroende på vilken betalmetod du använt. Normalt tar det 2-5 bankdagar att hantera en återbetalning.


Direktbetalning: Beloppet betalas tillbaka till kontot som du angav i samband med betalningen.

Faktura: Köp gjort via Klarna betalas tillbaka direkt returen är hanterad hos oss på Saddler.

Delbetalning: Beloppet kommer att dras av på din totala skuld, eller tar Klarna kontakt med dig som kund för att fråga efter utbetalningsuppgifter.


För mer information eller frågor, hänvisar vi till klarna.com eller Klarnas kundtjänst.


Hur gör jag om jag vill reklamera en produkt?

Produkter med fel eller defekter reklameras till mailto:online.support@saddler.com där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet på din produkt.


Läs mer om villkor för retur och reklamation här

Hur gör jag om jag vill byta en produkt?

Vill du göra ett byte av en produkt så gör du en retur enligt anvisning som du hittar här och lägger sedan en ny order i butiken.


Läs mer om villkor för retur och reklamation här

Artikelfrågor

Artikeln är slutsåld. När kommer den åter i lager?

I dagsläget erbjuder vi inte möjligheten att få en avisering när en artikel är åter i lager. Vi rekommenderar dig att bli prenumerant på vårt nyhetsbrev eller att följa oss i våra sociala medier, för att ta del av nyheter och notiser om när populära produkter är åter i lager.

Kan jag få ett meddelande när artikeln är åter i lager?

I dagsläget erbjuder vi inte möjligheten att få en avisering när en artikel är åter i lager. Vi rekommenderar dig att bli prenumerant på vårt nyhetsbrev eller att följa oss i våra sociala medier, för att ta del av nyheter och notiser om när populära produkter är åter i lager.

Artikeln är slutsåld, kan ni rekommendera en liknande produkt?

För att hitta en liknande produkt, rekommenderar vi att använda vår filterfunktion. Välj först den relevanta produktkategorin och sedan "Filter" i det övre vänstra hörnet bredvid produktlistan. Därefter kan du filtrera på önskad färg, yta, metall och dimension för att hitta en produkt som passar dig.

Behöver jag impregnera produkten, vilka skötselråd rekommenderar ni?

Våra produkter har ett bra grundskydd, men det är viktigt att använda dem regelbundet. Läder är ett levande material som naturligt innehåller oljor och fetter. Genom användning avges dessa, vilket ger produkten självsmörjande egenskaper och långvarigt skydd.


Läs mer om skötselråd här

Hur vet jag vilken storlek bälte jag behöver? Hur mäter jag för att välja rätt storlek?

Vi förstår att det kan vara knepigt att välja rätt storlek när du köper ett bälte. För att göra det enklare för dig har vi utvecklat tre smidiga metoder. Du kan välja baserat på centimetermått, din byxstorlek eller utgå från ett befintligt bälte.


Gå till storleksguide för Herr

Går till storleksguide för Dam


Är det nickel i metallen?

Våra produkter använder "nickelfria" metalldetaljer och genomgår regelbundna tester för att säkerställa att de uppfyller både våra och rådande lagstiftnings krav. Trots detta är det viktigt att notera att produkter av metall eller metallegeringar sällan är helt fria från nickel. Våra produkter följer dock riktlinjerna från Kemikalieinspektionen, som sätter gränsvärdet för nickelutsläpp.


Läs mer om våra material här

Butiker och återförsäljare

Har Saddler egna butiker?

Nej, Saddler har inga egna butiker, men våra produkter finns tillgängliga hos ett flertal återförsäljare.


Vi listar våra svenska återförsäljare här

Vilka återförsäljare har ni i min region?

Vi listar våra svenska återförsäljare här

Vilken butik har köpt varan så jag kan åka och titta på den?

Tyvärr har vi ingen tillgång till information om våra återförsäljares lagersaldon. För att få uppdaterad information om tillgängligheten av våra produkter, vänligen kontakta din närmaste återförsäljare.


Vi listar våra svenska återförsäljare här

Kontakta oss

Hittar du inte svaret på din fråga? Då är du varmt välkommen att kontakta oss via mail eller telefon.




Vi svara på mail inom 24h helgfria vardagar.


E-mail: online.support@saddler.com




Vi svara på telefon helgfria vardagar mellan kl. 10.00-12.00 & 13.00-14.00


Telefon: 0300-154 00




Är du ett företag eller återförsäljare?


Vänligen kontakta: customer.support@saddler.com