KundserviceOm ossMaterial & skötselrådHållbarhetProduced by Saddler
Popular searchesVäskaBältePlånbokKorthållareOutlet
Start/Kundservice

Kundservice

Har du några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice. Vi svarar garanterat på dina frågor inom 48 timmar på vardagar.

E-mail: customer.support@saddler.com
Telefon: 0300-154 00 (vardagar mellan 10.00-15.00

Kontakt

Kontakta oss gärna via mail eller telefon.

E-mail: customer.support@saddler.com
Telefon: 0300- 154 00 (vardagar mellan 10.00-15.00)

Leverans

Vi erbjuder alltid fri frakt i alla nordiska länder (Sverige, Danmark, Norge och Finland). I övriga länder debiteras en fraktkostnad om 8 €.

Vår normala leveranstid är:
Sverige: 1-3 helgfria vardagar (PostNord)
Övriga Norden: 2-4 helgfria vardagar (Bring)
Övriga Europa: 3-5 helgfria vardagar (UPS)

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid), kontakta oss på e-postadress: customer.service@saddler.com.

Om en vara skulle vara slut på lager, kontaktas du som kund via e-post. Du som kund väljer i detta fall om du vill acceptera en ny leveranstid eller om din order inte är komplett, att häva köpet. Vi tar inga avgifter av dig som kund utan makulerar beställningen innan leverans. Får vi inget svar inom två dygn skickar vi de beställda varor som finns i lager.

Retur

Vid köp av produkter på saddler.com har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot din beställning.

Förlängt öppet köp på julklappar t.o.m. 10:e januari.

Fyll i formuläret med vilka produkter du vill returnera och lägg kortet i returpaketet.

Packa produkterna omsorgsfullt i Saddler-kartongen och fäst returfraktetiketten på utsidan av paketet, se till att täcka den gamla etiketten ordentligt.

Lämna in returpaketet på närmaste postombud. Be alltid om ett inlämningskvitto.

För returer från Norge, kontakta oss på customer.support@saddler.com så skickar vi en tullfaktura och returfraktsetikett till dig.

Returkostnad:
Sverige: 0 kr
Norge: 69 nok
Danmark: 39 dkk
Finland: 5 €
Övriga länder: 8 €

När din retur behandlats får du en bekräftelse (via Klarna) och återbetalning/kreditering av ditt köp sker inom 14 dagar.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Byte

Vill du göra ett byte av en produkt du beställt? Gör en retur enligt ovan anvisning och lägg sedan en ny order på saddler.com.

Outlöst paket

För paket som inte blir utlösta debiteras en avgift. Avgiften täcker en del av de kostnader så som expediering, packning, emballagering och returbehandling på lager som uppstår.

Kostnad outlöst paket:
Sverige: 200 SEK
Norge: 200 NOK
Danmark: 200 DKK
Finland & övriga länder: 20 €

Reklamation / klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Cookies

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats. En cookie är en liten textfil som lagras i din dator. När du besöker en webbplats som använder cookies gör det att webbplatsen kommer ihåg dina personliga inställningar, exempelvis språk. Cookies används också för statistiska ändamål.
I inställningarna för din webbläsare kan du ändra så att cookies inte sparas. Detta medför dock att du inte kan ta del av webbplatsens fulla funktionalitet då den bygger på användningen av cookies.

Köpvillkor

1. Om Saddler Scandinavia AB, Org.nr: 556596-7758
Företaget har sitt säte i Kungsbacka. Företagets postadress är Kabelgatan 14.

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till customer.service@saddler.com med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

2. Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till customer.service@saddler.com.

Betalning sker genom Klarna checkout med flexibla valbara betalmetoder.

3. Leverans
Våra normala leveranstid är:
Sverige: 1-3 helgfria vardagar (PostNord)
Övriga Norden: 2-4 helgfria vardagar (Bring)
Övriga Europa: 3-5 helgfria vardagar (UPS)

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid), kontakta oss på e-postadress: customer.service@saddler.com.

4. Outlöst paket
För paket som inte blir utlösta debiteras en avgift. Avgiften täcker en del av de kostnader så som expediering, packning, emballagering och returbehandling på lager som uppstår.

Kostnad outlöst paket:
Sverige: 200 SEK
Norge: 200 NOK
Danmark: 200 DKK
Finland & övriga länder: 20 €

5. Priser
Alla priser i butiken anges i vald valuta och är inklusive 25% moms och ev. tullkostnad.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

6. Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
Fyll i returformuläret med vilka produkter du önskar returnera. Lägg sedan kortet med produkterna i returpaketet.

Packa produkterna omsorgsfullt i Saddler-kartongen och fäst returfraktetiketten på utsidan av paketet, se till att täcka den gamla etiketten ordentligt.

Lämna in returpaketet på närmaste postombud. Be alltid om ett inlämningskvitto.

Returkostnad:
Sverige: 0 kr
Norge: 69 nok
Danmark: 39 dkk
Finland: 5 €
Övriga länder: 8 €

När din retur behandlats får du en bekräftelse (via Klarna) och återbetalning/kreditering av ditt köp sker inom 14 dagar.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

7. Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

7.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till customer.service@saddler.com där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se www.arn.se.

8. Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

9. Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Privacy policy

Publicerad: 2018-05-24

Denna integritetspolicy gäller omedelbart för nya användare och från och med den 25 maj 2018 för befintliga användare. Den här Integritetspolicy ersätter alla tidigare versioner.

Vår integritetspolicy beskriver hur vi samlar in, använder, sparar, lämnar ut och skyddar dina personuppgifter. Policyn gäller för www.saddler.com, för all vår kommunikation och alla relaterade tjänster.

Genom att acceptera denna Integritetspolicy samtycker du till att vi får samla in, använder, lämna ut och spara dina personuppgifter på de sätt som beskrivs i denna Integritetspolicy. Vid förändring i vår integritetspolicy kommer denna sida att uppdateras.

1. Vad är GDPR?
GDPR är en dataskyddsförordning och en förkortning av “General Data Protection Regulation”. GDPR börjar gälla i hela EU den 25 maj 2018 och ersätter den nuvarande Personuppgiftslagen (PUL).

2. Vem är registeransvarig för mina personuppgifter?
Saddler Scandinavia AB, Box 10224, 434 23 KUNGSBACKA, med telefonnummer 0300-154 00 är registeransvarig för de personuppgifter som du skickar till oss och ansvarar för dina personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddsbestämmelser.

3. Vilken typ av personuppgifter samlar ni in och hur använder ni och behandlar ni mina personuppgifter?
Vi samlar in persondata som du skickar in till oss exempelvis när du gör en beställning, anmäler dig till vårt nyhetsbrev eller kontaktar vår kundservice. Dina personuppgifter som du skickar in till oss kan innehålla kontaktinformation och information om din betalning. Nedan kan du läsa mer ingående hur vi behandlar dina personuppgifter.

4. Beställningar/köp
Personuppgifter behandlas för att:
• Leverera en köpt produkt, inklusive avisering om leverans
• Hantera betalningar, inklusive analyser av vilka betallösningar som ska erbjudas
• Hantera retur-, reklamation- och garantiärenden

De kategorier av personuppgifter som behandlas är:
• Namn
• Kontaktuppgifter, exempelvis adress, e-post och telefonnummer
• Betalinformation, exempelvis transaktionsreferens och transaktionstidpunkt
• Betalningshistorik
• Orderinformation, exempelvis vilken vara som har beställts

Laglig grund: Fullgörande av köpeavtal

5. Nyhetsbrev
Personuppgifter behandlas för att:
• Erbjuda inspiration, kampanjer, förmåner, rabatter, generella och personliga erbjudanden, inbjudningar till utförsäljningar, gåvor eller annan direktmarknadsföring.
• Baserat på analyser kan mottagare av vårt nyhetsbrev delas in i olika kundgrupper för att ge olika grupper (segment) olika erbjudanden.

De kategorier av personuppgifter som behandlas är:
• Namn
• Kontaktuppgifter, exempelvis adress, e-post och telefonnummer.
• Bostadsort
• Köphistorik
• Användargenererad data, till exempel klick- och besökshistorik.

Tekniska uppgifter om dator, mobiltelefon och andra enheter som du använder och dess inställningar, exempelvis språkinställning.

Laglig grund: Berättigat intresse

6. Kundserviceärenden
Personuppgifter behandlas för att:
• Kunna identifiera och kommunicera med kunden och besvara förfrågningar som kommer in till kundtjänst via telefon eller i digitala kanaler, inklusive sociala medier.
• Utreda klagomål- och supportärenden, inklusive teknisk support.

De kategorier av personuppgifter som behandlas är:
• Namn
• Kontaktuppgifter, exempelvis adress, e-post och telefonnummer
• Din korrespondens
• Uppgift om tidpunkt för köp, fel eller klagomål på produkt
• Tekniska uppgifter om din utrustning som är nödvändig för supportärenden

Laglig grund: Berättigat intresse

7. Marknadsföring
Personuppgifter behandlas för att:
• Visa relevanta produktrekommendationer, påminna om kvarglömda/övergivna digitala varukorgar eller spara varukorg för att förenkla framtida köp eller liknande åtgärder.
• Skicka direktmarknadsföring via e-post, sociala medier eller andra kanaler för kommunikation.

De kategorier av personuppgifter som behandlas är:
• Namn
• Kontaktuppgifter, exempelvis adress, e-post och telefonnummer
• Bostadsort
• Uppgifter om hur kunden använder företagets webbsidor och andra digitala kanaler
• Uppgifter om genomförda köp
• Användargenererad data, till exempel klick- och besökshistorik

Laglig grund: Berättigat intresse

8. Utvärdering/Utveckling
Personuppgifter behandlas för att:
• Göra tjänster mer användarvänliga, exempelvis ändra användargränssnittet för att förenkla informationsflödet eller för att lyfta fram funktioner som ofta används i våra digitala kanaler
• Ta fram underlag i syfte att förbättra varu- och logistikflöden, exempelvis genom att kunna prognostisera inköp, lager och leveranser
• Ta fram underlag i syfte att utveckla och förbättra vårt sortiment
• Ta fram underlag i syfte att utveckla och förbättra vår resurseffektivitet ur ett miljö- och hållbarhetsperspektiv, till exempel genom att effektivisera inköp och planering av leveranser
• Ta fram underlag i syfte att förbättra IT-system för att höja säkerheten för våra besökare och kunder generellt

De kategorier av personuppgifter som behandlas är:
• Köp- och användargenererad data, exempelvis klick- och besökshistorik
• Bostadsort
• Din korrespondens och feedback avseende våra tjänster och produkter
• Teknisk data rörande enheter som används och inställningar till exempel språkinställning, IP-adress, webbläsarinställningar, tidzon, operativsystem, skärmupplösning och plattform

Laglig grund: Berättigat intresse

9. Rättsliga förpliktelser (bokföringslagen, produktansvar, produktsäkerhet och skydd av personuppgifter i IT-system)
Personuppgifter behandlas för att:
• Kunna uppfylla rättsliga förpliktelser, enligt krav i lagar, domar eller myndighetsbeslut. Dessa kan till exempel avse krav avseende produktansvar och produktsäkerhet. Det kan också vara framtagande av kommunikation och information till allmänheten och kunder om produktlarm och produktåterkallelser vid en defekt eller hälsovådlig vara eller i den mån det krävs av annan lag och kan hänföras till en enskild individ

De kategorier av personuppgifter som kan behandlas är:
• Namn
• Kontaktuppgifter, exempelvis adress, e-post och telefonnummer
• Din korrespondens
• Uppgift om tidpunkt för köp, fel eller klagomål på produkt
• Betalningsinformation

Laglig grund: Rättslig förpliktelse

10. Lagöverträdelser
Personuppgifter behandlas för att:
• Utreda eller förhindra bedrägerier eller andra lagöverträdelser
• Förhindra skräppostutskick, trakasserier, försök till olovliga köp eller andra åtgärder som är förbjudna
• Skydda och förbättra vår IT-miljö mot angrepp och intrång

De kategorier av personuppgifter som behandlas är:
• Köp- och användargenererad data, exempelvis klick- och besökshistorik
• Data rörande enheter som kunden använder och inställningar, exempelvis språkinställning, IP-adress, webbläsarinställningar, tidzon, operativsystem, skärmupplösning och plattform
• Uppgifter om hur våra digitala tjänster används

Laglig grund: Rättslig förpliktelse

11. Cookies
Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats. En cookie är en liten textfil som lagras i din dator. När du besöker en webbplats som använder cookies gör det att webbplatsen kommer ihåg dina personliga inställningar, exempelvis språk. Cookies används också för statistiska ändamål.
I inställningarna för din webbläsare kan du ändra så att cookies inte sparas. Detta medför dock att du inte kan ta del av webbplatsens fulla funktionalitet då den bygger på användningen av cookies.

12. Vem har tillgång till mina personuppgifter?
Saddler Scandinavia AB lämnar inte ut dina personuppgifter eller din e-post till tredje part, såvida inte särskilda skäl föreligger. Personuppgifterna kan komma att överföras till Saddlers samarbetspartners när det gäller marknadsföring, distribution, transporter, betallösningar och IT-tjänster. I dessa fall behandlar partners uppgifterna som självständiga personuppgiftsansvariga i enlighet med deras egna integritetspolicyer och hanteringsinstruktioner.

Saddler strävar efter att behandla personuppgifter inom EU/EES samt samarbeta med partners och leverantörer som behandlar personuppgifter inom EU/EES.

13. Hur lagrar ni mina personuppgifter?
Behandlingen sker enligt gällande lagstiftning och innebär att personuppgifter inte bevaras under en längre tid än vad som är nödvändigt med hänsyn till ändamålen med behandlingen. Detta innebär rent praktiskt att uppgifter gallras bort då de inte längre är aktuella eller nödvändiga för analyser eller direktmarknadsföring och de ändamål som de har samlats in för. Vid all hantering av personuppgifter iakttas dock alltid hög säkerhet och sekretess.

14. Vad är mina rättigheter?
Tillgång
Vi vill vara öppna och transparenta med hur vi behandlar dina uppgifter. Du har rätt att begära tillgång till dina uppgifter som av oss lämnas i form av ett så kallat registerutdrag. Ifall du vill ha sådan information ska du lämna in en skriftlig begäran till oss. Begäran ska enligt personuppgiftslagen skickas in underskriven av dig per post och kan alltså inte skickas per e-post. Om vi tar emot en begäran om tillgång, kan vi komma att fråga om ytterligare uppgifter för att säkerställa vilka uppgifter du vill ta del av och att vi lämnar ut uppgifterna till rätt person.

Rättelse
Du har alltid rätt att begära att dina personuppgifter rättas om uppgifterna är felaktiga. Inom ramen för det angivna ändamålet har du också rätt att komplettera eventuellt ofullständiga personuppgifter.

Begränsning och radering
Du har rätt att begära begränsning eller radering av personuppgifter som vi behandlar om uppgifterna inte längre är nödvändiga för de ändamål för vilka de har samlats in eller behandlats. Du har även rätt att begränsa eller radera personuppgifterna om du anser att personuppgifterna behandlats på ett olagligt sätt. Notera att vi inte kan radera dina personuppgifter om de krävs av någon juridisk lag.

Klagomål
Du har rätt att lämna klagomål till tillsynsmyndigheten Datainspektionen, www.datainspektionen.se.

Du kan alltid kontakta oss om du har några frågor eller funderingar om vår integritetspolicy.
E-mail: customer.support@saddler.com
Telefon: 0300 154 00
Adress: Saddler Scandinavia AB, Kabelgatan 14 Box 10224, 434 23 Kungsbacka, Sverige
Kundservice
klarna_logo_white
visa
Mastercard-logo
americanexpress_logo_solid
IntegritetspolicyRetailer login