KundserviceOm ossMaterial & skötselrådHållbarhetOutletProduced by Saddler
Popular searchesDatorväskaWeekendväskaPlånbokNecessärBälte
Start/Köpvillkor

Köpvillkor

Har du frågor eller funderingar kring våra köpvillkor? Kontakta oss på customer.support@saddler.com.

1. Om Saddler Scandinavia AB, orgnr. 556596-7758

Företaget har sitt säte i Kungsbacka. Företagets postadress är Kabelgatan 14.
Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till customer.support@saddler.com med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

2. Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till customer.support@saddler.com.
Betalning sker genom Klarna checkout med flexibla valbara betalmetoder.

3. Leverans
Våra normala leveranstid är:
Sverige: 1-3 helgfria vardagar (PostNord)
Övriga Norden: 2-4 helgfria vardagar (Bring)
Övriga Europa: 3-5 helgfria vardagar (UPS)

4. Priser
Alla priser i butiken anges i vald valuta och är inklusive 25% moms och ev. tullkostnad.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

5. Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
Vid köp av produkter på saddler.com har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har mottagit din beställning.

Fyll i returformuläret med vilka produkter du önskar returnera. Lägg sedan kortet med produkterna i returpaketet.

Packa produkterna omsorgsfullt i Saddler-kartongen och fäst returfraktetiketten du mottagit tillsammans med din leverans på utsidan av paketet, se till att täcka den gamla etiketten ordentligt. För returer från Norge kontakta: customer.support@saddler.com, så mailar vi tullfaktura samt returfraktetikett till dig.

Lämna in returpaketet på närmaste ombud. Be alltid om ett inlämningskvitto.

Returkostnad:
Sverige: 0 kr
Norge: 69 nok
Danmark: 39 dkk
Finland: 5 €
Övriga länder: 8 €

När din retur behandlats får du en bekräftelse (via Klarna) och återbetalning/kreditering av ditt köp sker.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

6. Outlöst paket
För paket som inte blir utlösta debiteras en avgift. Avgiften täcker en del av de kostnader så som expediering, packning, emballagering och returbehandling på lager som uppstår.

Kostnad outlöst paket:
Sverige: 200 SEK
Norge: 200 NOK
Danmark: 200 DKK
Finland & övriga länder: 20 €

6. Reklamation och klagomål.
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till customer.support@saddler.com där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se www.arn.se.

7. Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

8. Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Kundservice
klarna_logo_white
visa
Mastercard-logo
americanexpress_logo_solid