KundserviceOm ossHållbarhetProduced by Saddler
Popular searchesNyheterVäskorBältenAccessoarerBästsäljareOutlet
Start/FAQ emelie

Hur kan vi hjälpa dig?

Undrar du över något? Här på vår FAQ hittar du svaren på de vanligaste frågorna som ställs till oss på Saddler. Hittar du inte vad du söker så är du alltid varmt välkommen att kontakta oss.

Leverans

Betalning

Byte, retur & reklamation

Produkt & material

Hur lång är leveranstiden?

Saddler har som målsättning att du skall få din försändelse så snabbt som möjligt.
Beroende på vart du vill ha din försändelse skickad så varierar leveranstiden något.

Våra normala leveranstider är:
Sverige: 1-3 helgfria vardagar (PostNord)
Övriga Norden: 2-4 helgfria vardagar (Bring)
Övriga Europa: 3-5 helgfria vardagar (UPS)

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid), kontakta oss på e-postadress: customer.service@saddler.com

Vilka länder levererar ni till?

Vi levererar till alla europeiska länder (undantaget Schweiz).

Vad kostar frakten?

Vi på Saddler erbjuder fri frakt i alla nordiska länder (Sverige, Danmark, Norge och Finland). I övriga länder debiteras en fraktkostnad om 8 €.

Vilka betalsätt erbjuder ni?

Saddler erbjuder betalning via Klarna Checkout, vilket innebär att vi kan erbjuda många olika betalsätt för att du som kund ska kunna välja det som passar just dig. Detta är de olika betalnings-alternativen som finns tillgängliga:
Klarna faktura
Klarna delbetalning
Bankbetalning
Kortbetalning (Amex, Visa, Mastercard)

Kan jag delbetala?

Du kan välja att delbetala med Klarna på 3, 6 eller 12 månader. Mer information om Klarnas betalningsvillkor hittar du på Klarnas hemsida (LÄNK).

Kan jag betala på faktura?

Hos oss på Saddler kan du alltid välja att betala med faktura ”Få först, betala sen”. Med faktura har du möjligheten att betala 14 dagar från det att vi skickat varorna. När du väljer att betala med faktura via klarna behöver du aldrig uppge några kortuppgifter och du betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

Mer information om Klarnas betalningsvillkor hittar du på Klarnas hemsida (LÄNK).

Gör Klarna någon kreditupplysning?

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att Klarna kan komma att inhämta en extern kreditupplysning om dig för det fall Klarna behöver sådan upplysning. Kreditupplysningen tas i samband med att du som kund gör ett köp och ansöker om att kunna betala med kredit.

Om en kreditupplysning tas för ditt köp hos Klarna kommer du att få en kopia på kreditupplysningen via mejl eller post. Kreditupplysningen delas endast med dig och Klarna och påverkar inte din kreditvärdighet.

Har jag ångerrätt?

Vi gör allt för att våra produkter skall möta våra kunders förväntningar och standard men vi förstår att man ibland helt enkelt kan ändra sig. Vid köp av produkter på saddler.se har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot din beställning.

Vad kostar returen?

Det kostar ingenting att returnera inom Sverige. Returkostnad för övriga länder ser ut enligt följande:
Norge: 69 nok
Danmark: 39 dkk
Finland: 5 €
Övriga länder: 8 €

Hur returnerar jag min försändelse?

Fyll i formuläret med vilka produkter du vill returnera och lägg kortet i returpaketet.

Packa produkterna omsorgsfullt i Saddlerkartongen och fäst returfraktetiketten på utsidan av paketet, se till att täcka den gamla etiketten ordentligt.

Lämna in returpaketet på närmaste postombud. Be alltid om ett inlämningskvitto.

För returer från Norge, kontakta oss på customer.support@saddler.com så skickar vi en tullfaktura och returfraktsetikett till dig.

Hur fungerar återbetalning vid retur?

När din retur behandlats får du en bekräftelse (via Klarna) och återbetalning/kreditering av ditt köp sker inom 14 dagar.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Kan jag byta vara?

Är du inte nöjd med din beställning eller beställt fel storlek – ingen fara! Vill du göra ett byte av en produkt, gör en retur enligt nedan anvisning nedan och lägg sedan en ny order.

1. Fyll i formuläret med vilka produkter du vill returnera och lägg kortet i returpaketet.

2. Packa produkterna omsorgsfullt i Saddlerkartongen och fäst returfraktetiketten på utsidan av paketet, se till att täcka den gamla etiketten ordentligt.

3. Lämna in returpaketet på närmaste postombud. Be alltid om ett inlämningskvitto.

Hur reklamerar jag min försändelse?

Våra produkter är omsorgsfullt kontrollerade och packade innan de skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Kontrollera din/dina produkter omedelbart efter mottagandet och kontakta oss på customer.service@saddler.com för ett godkännande och ytterligare instruktioner innan du returnerar defekt vara.

Kan jag laga min produkt hos er?

Vi på Saddler vill att våra produkter skall hålla länge. Både för våra kunder och för miljöns skull. Därför erbjuder vi, om möjligt, att reparera din produkt om den av någon anledning gått sönder.

Vill du komma i kontakt med vår Repair shop? Skicka ett mail till: customer.support@saddler.com

Om produkten inte går att laga på ett fullgott sätt kan du välja att återvinna den hos oss, så materialet kan leva vidare på andra sätt. När du återvinner en produkt får du som tack en rabattkod som ger dig 30 % rabatt på hela vårt sortiment, så du kan hitta en ny favorit som vi hoppas följer dig i många år framöver.

Hur tar jag hand om min läderprodukt?

Tror du, precis som vi på hållbarhet? Du kan själv göra mycket genom att ta hand om din produkt. Läder blir dessutom bara vackrare med åren om du sköter det på rätt sätt. Därför delar vi med oss av våra kunskaper för att du skall kunna ge din produkt en lång livstid.

Är era produkter vattentåliga?

Läder är aldrig helt vattentätt, beroende på behandling så är det dock mer eller mindre vattenavvisande. Läs våra skötselråd för hur du tar hand om din läderprodukt på bästa sätt, för att ge den ett så långt liv som möjligt.

Vilka varumärken tillverkar & säljer ni?

På Saddler designar och tillverkar vi modeaccessoarer för modemärken som delar våra värderingar när det gäller hållbarhet och läderprodukter av hög kvalitet. Vi behåller alltid vårt fokus på kvalitet och hållbarhet.
De olika varumärkena du hittar hos oss är: Oscar Jacobsen, Morris & Saddler

Återvinner ni gamla produkter?

Har du en produkt från oss som du inte längre använder och känner har gjort sitt? Då är du varmt välkommen att återvinna den, så materialet kan leva vidare på andra sätt. Alla produkter från oss är välkomna att återvinnas, oavsett skick.

När du återvinner en produkt får du som tack en rabattkod som ger dig 30 % rabatt på hela vårt sortiment, så du kan hitta en ny favorit som vi hoppas följer dig i många år framöver.

Vad använder ni för material?

Våra produkter ska leva länge – det är grunden i vår syn på hållbarhet. Vi vill att våra väskor, bälten och andra accessoarer ska hålla dig sällskap i många år och arbetar därför med material av hög kvalitet och modern, tidlös design. (LÄDER)

Vill du veta mer om materialen i våra produkter? Följ länken nedan.

Hur ser er tillverkning ut?

Vi på Saddler har ett ansvar att göra allt vi kan för att våra produkter tillverkas på ett långsiktigt hållbart sätt. Det är oerhört viktigt att alla delar i vår tillverkningskedja har så liten miljöpåverkan som möjligt.

Produkterna får inte innehålla några ämnen som är skadliga för människor eller natur och alla som arbetar med och för oss ska ha bra villkor och en god arbetsmiljö.

Vill du veta mer om vår tillverkning? Följ länken nedan.

Hur jobbar ni med miljöpåverkan?

Vi jobbar systematiskt för att minimera vår miljöpåverkan på människor och natur och för att alla som arbetar med oss ska kunna göra det på humana och rättvisa villkor. För oss på Saddler är det viktigt att ta ansvar för hela kedjan – från designbordet till att renovera det du köpt från oss. Det är hållbarhet för oss.

Vill du veta mer om hur vi jobbar med miljö? Följ länken nedan.
Kundservice
klarna_logo_white
visa
Mastercard-logo
americanexpress_logo_solid